Ana Sayfa Siyaset Türkiye’de yayın yapan yabancı basın PKK’nın orman katliamlarını haber yapmıyor

Türkiye’de yayın yapan yabancı basın PKK’nın orman katliamlarını haber yapmıyor

2
0

Son iki günde Antalya, Mersin, Adana, Osmaniye, Kahramanmaraş, Muğla, Kütahya, Kocaeli, Aydın, Hatay, Kayseri ve Kilis’te yangınlar çıktı.

Arka arda başlayan ve tıpkı vakit dilimine yayılan bu yangınlar sonrası sabotaj ihtimali kuvvet kazandı. Türk Silahlı Kuvvetlerinin düzenlediği başarılı operasyonlarla yurt içinde ve yurt dışında hareket yapamaz noktaya gelen terör örgütü PKK mensupları, son deva olarak Türkiye’nin ormanlarını maksat alıyor.

PKK elebaşı Murat Karayılan’ın geçtiğimiz yıllarda verdiği “Ormanları yakın” talimatıyla kendilerine ‘Ateşin Çocukları İnisiyatifi’ ismini veren örgüt militanları, yurt içindeki birçok ormanlık alanı ateşe vermişti.

Milletlerarası basın kuruluşları PKK sabotajını görmezden geliyor

Ülkemizde yayın yapan milletlerarası basın kuruluşları ise, kelam konusu gelişmeleri dünya kamuoyuna bildirme konusunda geçtiğimiz yıllarda olduğu üzere bu yıl da sessiz kalıyor.

PKK’nın kuvvetle beklenen sabotaj aksiyonlarını görmezden gelen basın kuruluşlarının hali, SETA’nın 2019 yılında hazırladığı raporu bir defa daha gündeme getirdi.

Kelam konusu raporda, PKK tarafından üstlenilen 11 Temmuz 2019 ile 24 Ağustos 2019 tarihleri ortasındaki 27 yangın, ülkemizde hizmet veren beş memleketler arası basın kuruluşu tarafından “yalnızca üç kez” haberleştirildi.

Fransa merkezli AB kuruluşu Euronews’e ilişkin İngilizce ve Türkçe haber sitelerinde, 1 Haziran-1 Eylül tarihleri ortasında orman yangınlarıyla ilgili 52 haber yapılırken, Türkiye’deki yangınlara ait hiç haber yapılmadı. PKK’nın üstlendiği orman yangınlarına ait de Euronews’te rastgele bir bilgi yer almamıştı.

Emsal biçimde İngiliz BBC ve Alman Deutsche Welle (DW) de PKK’nın aksiyonlarına sessiz kalmayı tercih etmişti.

Bir öbür İngiltere merkezli medya kuruluşu The Independent ise, Türkiye’de meydana gelen 42 yangın haberini okuyucularıyla paylaşırken, PKK’nın akınlarından sırf birini haber yapmıştı.

Rus medya kuruluşu Sputnik, tıpkı devirde 154 yangın haberine yer verirken, Türkiye’deki 108 yangını da okuyucularına aktardı. Kurum, terör örgütünün üstlendiği 27 sabotajdan yalnızca ikisini haberleştirmişti.

Bahsi geçen beş kurum, İngilizce yayın yapan sitelerinde ise PKK’nın aksiyonlarına hiç yer vermemişti.

“Hatay’daki yangının sorumlusu PKK” diyememişlerdi

Geçtiğimiz yıl, Hatay’da PKK’lı teröristler tarafından başlatılan orman yangınlarına sitelerinde yer veren DW ve BBC, PKK’nın yangınları üstlenmesine karşın, “sabotaj ihtimali” üzerinde durmuştu. Yangına dair detayların verildiği haberde PKK’ya dair tek bir söz bile edilmemişti.

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz